Fødselsdagsgave: Fik tandbehandling i Ungarn | AvMinTand

Fødselsdagsgave: Fik tandbehandling i Ungarn

Kari Jensen fik den bedste fødselsgave hun kunne tænke sig: en tandbehandling ved AvMinTand’s tandlæge i Ungarn.Fødselsdag i Ungarn - den bedste gave

Mit navn er Kari Jensen, er lige rundet de 40 år d. 31/3 2010. Jeg har alle dage, lidt af stor tandlægeskræk. Og har ikke turdet gå til tandlæge.  Jeg har en lillebror, der havde været 1uge i Ungarn i 2008, og fik lavet hans overmund der. Så kom vi til at, snakke om det, også siger jeg at, skal jeg have noget lavet, skal det være i fuld narkose. Det mente han ikke var noget problem. Så da vi holdt jul sammen 2009/10. Siger han at, hvis jeg havde mod på det, ville det blive min 40 års gave.

Så hele foråret her har vi arbejdet på, ham og mig skulle ned til KG dental 1uges tid. Så ferie for mit vedkommen, det samme for min svigermor. Da hun så ville sørge for mine 2 piger om morgenen. Deres far har så haft dem fra fyraften og frem. Afrejse dato fra rinkenæs d.6/6 til Faaborg, da vi skulle tidligt med et tog, mandag morgen kl. 06.05. Odense-Kastrup. Skulle flyve 10.20 med Norwegan, til Wien.

Hentet i lufthavnen

Ankom lidt over middag. Vi blev afhentet af Luigi, Chauffør/altmuligmand fra Hotel LAJTA PARK. Der er et 4 stjernet hotel, og ligger i byen Mosonmagyaróvár. Som vi har forstået, er KG dentals Hotel. Da vi så melder os i receptionen, bliver vi mødt af den venligste søde, og smilende receptionist. Vi fik værelser lige ved siden af, da de havde fået at, vide jeg skulle i fuld narkose, så hvis der skulle blive noget, henvendte jeg mig bare. Allerede der er der superb service.

Rundtur i byen.

Fandt et 24 timers åbent Supermarked, og fik købt lidt småting. Tilbage med det på hotellet. Så var vi da blevet sulten, gik rundt hjørnet og fandt en restaurant. Med rigtig god mad, uhm. Da vi havde spist, gik vi tilbage til hotellet. Satte os udenfor og nød et par øl.

Første dag i tandlæge stolen

Tirsdag d.8/6 kl 9.00 skulle vi være på KG dental, ca en halv time i stolen. Tandlægen hedder Veress Zoltán, en mand på godt 2 m,ca 100 kg. En rigtig ”bamsefar” god til at, forklare hvad der skulle ske. Jeg skulle komme tilbage kl 13.00. Veress fortalte hurtigt igen hvad der skulle ske. 3 tænder ud, midlertidig, midlertidig bro i. Det hele i fuld narkose. Kl ca halv fem var jeg vågen igen. Kvart i fem, ud af døren. Ingen smerter. Kl. ca. 19.00 sad jeg og spiste omelet og drak 2 glas rødvin. Min lillebror var imponeret. Sad igen udenfor og hyggede os denne gang til ca. midnat.

Kari Jensen med Dr. Veress på KG Dental Movar.

Midlertidig bro

Onsdag 9/6 over og have den midlertidige bro i. Alle flinke og søde. Spørger til hvordan jeg har det. Rigtigt godt, ingen smerter. Selvfølgelig er jeg øm. Derefter tog vi en rundtur i byen. Vi havde bestilt helkropsmassage på hotellet, skønt. Aftensmad på hotellet. Vi fandt igen vores hyggekrog, til midnat.

Sidste check

Torsdag 10/6 sidste check på KG, alt ok. Så var vi ude i byen og få manicure og pediure. Forkælelse. Middagsmad på restaurant, så kurbad. Igen selvforkælelse ud over alle grænser. Men der var vi blevet flyttet til en bungalow, 100 meter fra hotellet fordi der var nogen der havde lejet hele hotellet. Ok til det. Aftensmad igen på restaurant. Vi sad igen udenfor.

Afrejsedag

Fredag 11/6 Afrejsedag. Afhentning kl 13.30 af chaufføren på hotellet. En sidste tur rundt i byen. Middagsmad. Alle dage høj solskin, ca 40 grader. Kom hjem til regn og rusk. Blev enig om at, vi ville tage tilbage. Vi tager derned igen i uge 36, og får den endelige bro sat i. Min tandlægeskræk er nok 95% væk. Så alt i alt en rigtig positiv oplevelse.

Afsted igen

Så blev det uge 36. Afrejse d. 4/ 9 til min lillebror. Afgang Kastrup d. 5/9. Denne gang med Air Berlin. Blev igen hentet af Luigi + hans kone, i Wien. Afslapning resten af søndagen.

Mandag d 6/9

Kl. 9.30 Er jeg i stolen, første gang. Veress Fortæller igen hvad der skal ske. Det skal lige siges at, min bror havde bestilt det dyreste de havde til mig. Men Veress siger at det kan de ikke lave ordentlig, da jeg skulle have en bro på 12 tænder. Det var erfaringen at materialet ikke var godt nok endnu. Det syntes jeg er fair sagt af ham. Hans arbejde skal bare være OK. Så det blev det næstbedste. Han siger at vi havde 2 muligheder, jeg kunne få med den store hammer ( fuld narkose ) også ville det først blive sent mandag eftermiddag. Fordi der var 2 andre før mig. Eller han kunne lokal bedøve mig , og det mente han jeg sagtens kunne klare.

Igang med det samme

Også gik vi i gang med det samme. Øh jo , det gør vi så. Med på lidt sjov er han også, fordi jeg siger til ham at, gør det ondt slår jeg ham. Ved at vise min knyttet hånd. Jeg kunne nu aldrig finde på at slå. Hvis jeg ikke kunne klare det stoppede han. Men vi gik i gang. 20 min efter står han med den midlertidige bro i hånden. Så prøvede de metallet på. Af med den, på med den nu rensede bro. Slut for i dag. Vente 2 timer på at må spise. Da middagsmaden er fortæret, blev vi enige om at der skulle lidt forkælelse til. Så den stod på kurbad et par timer. SKØNT.

Tirsdag d. 7/9

Jeg skal på besøg igen kl 15.30. Vi havde brugt formiddagen og lidt af eftermiddagen på at, køre en tur til et stort outleth center ca 10 km uden for Budapest. Vi havde lejet en bil i 4 dage. For at kunne se lidt mere dernede. Da jeg kommer i stolen , er det afprøvning med tandteknikere og Veress. Den Midlertidig i igen. Var der nok ca ½ time denne gang.

Om aftenen kom vi i snak med nogle andre dansker. Hun var kommet fordi det , hun havde fået lavet for et par år siden ikke holdt. Men KG Dental lavede det om på garantien. Alt blev betalt for hende. Men til at, starte med var hun noget negativ. Men da vi havde snakket lidt med hende, indså hun at det kun var god service fra Kg `s side. For som KG sagde, skulle deres arbejde holde meget længere.

Den store dag

Så er den store dag endelig kommet, den blivende bro kommer på plads. Mærkelig fornemmelse. 15 min denne gang. Så kørte vi til Budapest, brugte resten af formiddagen der. Tilbage af de små veje. Der så vi noget specielt. Hvis der er en motorcyklist der bliver dr

æbt, sætter de forgaffel og hjul op med dato og navn, på en mindeplade på stedet. Noget makabert . 10/9 Aller sidste check .Alt heldigvis ok. Det var så ikke Veress der stod for det. Han var til kongres i Wien. Hans kollega var lige så dygtig. Man får garantibevis. Gældende fra 2 -5 år. Mit gælder i 5 år.

STOR ROS til hele KG Dental

Jeg følte mig fuldstændig tryg. Der var ingen fordømmende mennesker. De er nemlig godt klar over når folk kommer der, er det fordi man måske ikke er så meget for tandlæger.
Rigtig STOR anbefaling fra min side. Skal jeg have lavet mere tager jeg hellere derned igen.